PKO Bank Polski sponsorem gdyńskiego Festiwalu

150x110

Bank po raz pierwszy sponsoruje Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, który  w tym roku odbywa się pomiędzy 7 a 12 maja. Przedstawiciele Banku aktywnie uczestniczą w najważniejszych imprezach tego prestiżowego wydarzenia kulturalnego, m.in. w pokazach arcydzieł polskiego kina w wersji cyfrowej.

 - Cieszę się, że PKO Bank Polski jest naszym sponsorem, bo łączy nas wiele - zarówno festiwal, jak i bank, przeszły długą i efektywną drogę, stając się instytucjami pozytywnie istniejącymi w świadomości swoich klientów i widzów – mówi Kinga Dąbrowska, rzecznik 37. GFF.

Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (Gdynia Film Festival) to jedna z największych imprez filmowych, o najdłuższej tradycji w Polsce. A także jedyna, która na tak wielką skalę, promuje polską kinematografię – zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Co roku o prestiżową Wielką Nagrodę Złotych Lwów walczą w Gdyni najnowsze polskie filmy. Nagradzane są  najlepsze „obrazy” oraz najważniejsi twórcy. W tym roku imprezę zaplanowano ze szczególnym rozmachem. W gdyńskim Teatrze Muzycznym odbywać się będą otwarte dla publiczności festiwalowej pokazy tych samych filmów, które będzie oceniało festiwalowe jury. Każdy dzień to nowe wydarzenie, w których udział wezmą nie tylko znane osobistości politycznego życia publicznego, m.in. Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wojciech Szczurek, Prezydent Miasta Gdynia i Agnieszka Odorowicz, Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, ale także znani artyści, twórcy filmowi i celebryci.

Szczególnie interesująco zapowiada się trzeci dzień Festiwalu (9 maja). Zaplanowany został pod hasłem Digitalizacji Arcydzieł Polskiego Kina. Jednym z ważniejszych wydarzeń tego dnia będzie specjalny pokaz w wersji cyfrowej filmu „Panny z Wilka” z gościnnym udziałem Andrzeja Wajdy. Przed projekcją przedstawiciel PKO Banku Polskiego zaprezentuje efekty zaangażowania Banku w program rekonstrukcji cyfrowej i popularyzacji klasyki polskiego kina. Jako mecenas kultury PKO Bank Polski włączył się do programu pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W ciągu dwóch lat dzięki finansowemu wsparciu Banku dziesięć narażonych na zniszczenie filmów zapisanych analogowo odzyska swój pierwotny blask.

Podczas Gali Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej przedstawiciel PKO Banku Polskiego wręczy nagrodę w kategorii „digitalizacja”, natomiast w trakcie uroczystej Gali 37. GFF – nagrodę dla najlepiej wyreżyserowanego filmu.

Mecenat kultury i sztuki jest jednym z najważniejszych obszarów działalności sponsoringowej prowadzonej przez PKO Bank Polski. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, Bank objął finansową opieką serię ważnych wydarzeń kulturalnych, m.in. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Lato 2012 w Dolinie Charlotty, 50. Muzyczny Festiwal w Łańcucie oraz wiele warszawskich premier teatralnych.

 

***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 2011 rok wyniósł 3,8 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.